سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را ازدنیا می پرهیزاند، همان گونه که یکی از شما بیمار خود را ازآب می پرهیزاند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تشکیک در آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر


 

  • تشکیک در آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر
    به گزارش مجله اجتماعی صلح

    اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین آمار اعلام شده از مصرف‌کنندگان مواد مخدر با واقعیت فاصله دارد بر لزوم بررسی وضعیت اعتیاد در مدارس کشور تاکید کرد.

    سلمان خدادای، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به بررسی‌های جدید درباره وضعیت اعتیاد در کشور و اعلام آمار 2 میلیون و 808 هزار نفری مصرف‌کنندگان مستمر مواد مخدر در کشور گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان افزایش یافته و سن اعتیاد نیز کاهش یافته است؛ آمارهای اعلام شده با واقعیت فاصله دارد.

    او تاکید کرد: آمار مصرف مستمر مواد در طی یکسال گذشته 2 میلیون و 808 هزار نفر به عنوان آمار نهایی و رسمی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است؛ این آمار بر اساس بررسی اعتیاد در جمعیت 15 تا 60 ساله بوده است؛ و این بدان معناست که تا به امروز کار جدی در خصوص بررسی وضعیت اعتیاد در مدارس انجام نشده است و وضعیت مصرف مواد مخدر در سنین پایین‌تر در نظر گرفته نشده است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آمار دقیقی در رابطه با وضعیت اعتیاد در مدارس وجود ندارد، اگر هم عددی اعلام می‌شود؛ تخمینی است و مطالعه دقیقی نشده است؛ البته آمار تخمینی در قشرهای مختلف اعلام می‌شود؛ مثلا تقریبا 3.2 درصد از تعداد کل معتادان کشور کارگران، 10 درصد زنان و نزدیک به 47 درصد افرادی هستند که در دوران گذشته تفریحی مصرف کرده‌اند و بعد از آن دوباره گرفتار شده‌اند.

    ادامه داد: این آمار نیز وجود دارد که 3 تا 5 درصد کل معتادین کشور را دانش آموزان تشکیل می‌دهند که باز هم این آمار تخمینی است، اینکه سازمانی وجود داشته باشد که این کار را ریشه‌ای در حوزه دانش‌آموزان و یا حتی زنان انجام داده باشد، همچنان وجود ندارد.

    او در رابطه با آمار جدید که در آن تاکید شده است که مصرف شیشه از 26 درصد به 8.1 درصد کاهش یافته است، بیان داشت: هر روز شاهد صنعتی شدن و سهولت در مصرف مواد مخدر هستیم زمانی هروئین به عنوان مواد مخدر خطرناک شناخته شده بود که برای آن جریمه و مجازات سنگین در نظر گرفته شده بود، بعد از آن مصرف شیشه در کشور افزایش یافت و کارگاه‌های تولید این محصول نیز افزایش یافت.

    خدادادی افزود: در حال حاضر قیمت شیشه نیز بالا رفته است و همچنین مجازات آن شدیدتر شده است که این مساله موجب کاهش مصرف شده است، اما در عوض مواد مخدرهای جدید با قیمت‌های پایین‌تر در دسترس مردم قرار دارد که سهل‌الوصول‌تر و مصرف آن راحت‌تر است. کاهش مصرف شیشه به معنی کاهش معتادان نیست بلکه نشان از تغییر نوع اعتیاد دارد.

    بازنشر مطالب و اخبار گروه خبری

    پایگاه تحلیلی خبری صلح

    اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار پایگاه تحلیلی خبری صلح برای ما ارسال نمایید.

    خبریار پایگاه تحلیلی خبری صلح

    قوانین خبریار پایگاه تحلیلی خبری صلح

    1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
    2. شما می توانید از بخش خبریار پایگاه تحلیلی خبری صلح، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
    3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
    4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
    5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
    6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
    7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
    8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

    گروه وبگردی و خبریار پایگاه تحلیلی خبری صلح