سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در ستایش انصار فرمود : ] به خدا آنان اسلام را پروراندند چنانکه کره اسب از شیر گرفته را پرورانند ، با توانگرى و دستهاى بخشنده و زبانهاى برنده . [نهج البلاغه]

اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب | اجرای لوله کشی ساختمان لوله کشی فاضلاباجرای لوله کشی ساختمان


 

  • اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب | اجرای لوله کشی ساختمان لوله کشی فاضلاباجرای لوله کشی ساختمان

    در این مطلب متخصصان فروشگاه و گروه تاسیساتی نوری به بیان ادامه موارد درباره  اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب می پردازند. همانطور که در مبحث قبل ذکر شد انتخاب مکان مناسب برای رایزر های فاضلاب به نحوی که کمترین تغییر مسیر عمودی را داشته باشند قدم بسیار مهمی در راستای اجرای صحیح یک سیستم فاضلاب است.

    اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب

    اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب قسمت 2

    انتخاب قطر مناسب لوله ها

    قدم بعدی انتخاب قطر مناسب لوله ها با توجه به نوع لوازم بهداشتی و محل استفاده از آن می باشد. قابل توجه است که این کار به عهده مهندس طراح می باشد ولی چک کردن این ابعاد و اندازه ها و تغییرات مورد نظر با اطلاع و تایید مهندس ناظر و طراح توسط یک مجری با تجربه میتواند از بروز اشکالات و اشتباهات جلوگیری نماید.

    قطر لوله فاضلاب برخی از وسایل بهداشتی با توجه به محل استفاده آنها متغیر می باشد که این مقادیر در جداول استاندارد آمده است . همچنین در شاخه های افقی و عمودی که فاضلاب چند وسیله بهداشتی را جمع آوری میکنند تعیین قطر لوله بر اساس تعین حداکثر جریان لحظه ای (DFU) محاسبه خواهد شد (روش پیشنهادی سازمان نظام مهندسی ) مقادیر مربوطه در جداول تاسیسات مکانیک آمده و کار را آسان کرده است. همچنین در برخی موارد حداقل قطر لوله تخلیه لوازم بهداشتی مد نظر است که مبنای محاسبات قرار خواهد گرفت. البته قابل ذکر است کمترین قطر مورد استفاده در لوله کشی فاضلاب ساختمان 2 اینچ میباشد و کمترین قطر لوله فاضلاب توالت میبایست 4 اینچ باشد.

    علاوه بر در دست داشتن مقدار حداکثر جریان لحظه ای در هر لوله مقدار شیب لوله نیز در تعیین قطر آن تاثیر گذار است که از طریق جداول مربوطه قابل بهره برداری خواهد بود.

    ممکن است این سوال به ذهن خطور کند که چرا قطر لوله ها را زیاد در نظر نمیگیرند تا نگران گرفتگی در مسیر لوله نباشیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این کار باعث افزایش بی دلیل هزینه های اولیه خواهد بود و علاوه بر این زیاد بودن قطر لوله خود باعث گرفتگی است به این دلیل که موجب ته نشینی فضولات در مسیر می گردد .

    اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب

    اجرای لوله کشی ساختمان فاضلاب قسمت 2


    ازجمله خدمات گروه تاسیسات نوری

    • اجرای لوله کشی ساختمان
    • انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری سالیانه تاسیسات
    • طراحی و اجرای موتور خانه حرارت مرکزی
    • تهیه ی نقشه هاس دو بعدی و شبیه سازی سه بعدی از سیستم های تاسیساتی
    • بهینه سازی عملکرد تاسیسات ساختمانی و صنعتی
    • اجرای لوله کشی آب سرد و گرم،شوفاژ و فاضلاب

    مدنظر داشته باشید که ارسال متریال در حال اجرا و اتمام کار رایگان می باشد و تمامی خدمات فوق با 2 سال ضمانت اجرایی به صورت کتبی در قرارداد میباشد.


    خدمات فروشگاهی گروه تاسیساتی نوری

    1. فروش لوله و اتصالات سفید،پنج لایه،پکس،پلیکا،پوش فیت،پلی اتیلن شیرآلات بهداشتی و روشویی و توالت فرنگی و ایرانی به صورت کلی و جزئی به قیمت کارخانه
    2. انواع پمپ های ایرانی و خارجی
    3. انواع پکیج،رادیاتور و حوله خشک کن
    4. انواع شیلنگ های فشار قوی
    5. انواع منبع تحت فشار ایرانی و خارجی
    6. انواع منبع ذخیره آنتی باکتریال با سایزهای متفاوت و…

    برای بهره مندی از خدمات گروه تاسیسات نوری می توانید از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

    تلفن های تماس:  02166005215 – 09123996913

    ایمیل: rezanoori1984@gmail.com